Όπως τα έγραψαν οι κριτικοί:
Η μεγάλη επιτυχία του Μάνου Καρατζογιάννη στον μονόλογο του Νταβίντ Λελαί-Ελό είναι πως καταφέρνει να μεταφέρει τον ενθουσιασμό, την αφέλεια αλλά και το πείσμα ενός παιδιού που έχει καταλάβει από την αρχή τι θέλει στη ζωή του, τόσο απόλυτα μάλιστα ώστε να απορεί με τη δική μας άγνοια.
Γρηγόρης Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών
https://www.efsyn.gr/tehnes/theatro/410454_o-mikros-gallos-ntabint-kai-i-ellinida-thea-toy
Ο Μάνος Καρατζογιάννης, έξοχος μονολεκτικά στον μοναδικό αλλά πολυδύναμο ρόλο του έφηβου Μιλού, παίζει συγχρόνως όλους τους άδηλους, κρυπτόμενους, αφανείς εν δυνάμει ρόλους του έργου, σύνθετα και απλά μαζί, σε πλήρη υποκριτική ωριμότητα, ξεδιπλώνοντας με τρόπο θαυμαστό όλες τις μεταμορφωτικές ικανότητές του. Χαίρεται κανείς να τον βλέπει.
Λεονάρδος Πολενάκης, ΑΥΓΗ
https://www.avgi.gr/tehnes/467804_metamorfoseis?fbclid=IwAR0LhC87tkwtJukPnfFjeo4yUF-yMdcIiFzZ6DfR-APFi4YIjpEP6SSv_bc
H ερμηνεία ξεπερνά κάθε προηγούμενο: σταθερά ανεβαίνοντας την κλίμακα της ωρίμανσης, ο Μάνος Καρατζογιάννης αυτοσαρκάζεται, αυτοαναιρείται, κυριολεκτικά κομματιάζεται επί σκηνής, αγγίζοντας και την παραμικρότερη πτυχή ενός τόσο σύνθετου ψυχισμού.
Νίκος Ξένιος, Bookpress
«Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη», «Τελενοβέλα» και «Κωσταλέξι»: τρεις αξιόλογες παραστάσεις του Οκτωβρίου (κριτική) (bookpress.gr)
Με ειλικρίνεια, χιούμορ και ανθρώπινη ζεστασιά, ο αυτοβιογραφικός μονόλογος του Νταβίντ Λελαί-Ελό εξιστορεί τον θαυμασμό του στη Νάνα Μούσχουρη και πώς η μουσική της σπουδαίας καλλιτέχνιδας τον βοήθησε στη δύσκολη ενηλικίωσή του.
ATHINORAMA TEAM
https://www.athinorama.gr/theatre/3021440/otan-megaloso-tha-gino-nana-mousxouri-tou-ntabint-lelai-elo/
Ο Μάνος Καρατζογιάννης αποδίδει θαυμάσια και με ευαισθησία την εξέλιξη αυτού του ευαίσθητου άντρα με τη βοήθεια και την ευρηματική σκηνοθεσία του Βλάχου.
Χρήστος Παρίδης, LIFO
https://www.lifo.gr/guide/news/i-was-there/i-diethnis-nana-se-ena-mikro-theatro-sto-metaxoyrgeio
Αυτόν τον τρυφερό, βαθιά ανθρώπινο χαρακτήρα, δε θα μπορούσε να ερμηνεύσει καλύτερα παρά ο Μάνος Καρατζογιάννης. Μας χάρισε έναν υπέροχο μονόλογο, που ζωντάνεψε με την ερμηνευτική του δεινότητα μια ολόκληρη εποχή. Με το πηγαίο ταλέντο του και την άριστη μυστική επικοινωνία που αναπτύσσει κάθε φορά με το κοινό, υπηρέτησε άρτια έναν ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο με πολλές ψυχολογικές και ηλικιακές διακυμάνσεις. Μας ταξίδεψε μαγικά υπό τις καθοριστικές σκηνοθετικές οδηγίες του Ελισσαίου Βλάχου στο μονοπάτι από την εφηβεία στην ενηλικίωση του ήρωα, με μόνες αποσκευές την κίνηση του σώματος και την εκφραστική του δεινότητα. […] Μια παράσταση ύμνος στη Νάνα Μούσχουρη και αποδοχής του διαφορετικού εαυτού μας που δεν πρέπει να χάσετε.
Έλενα Γαζγαλή, All4fun
https://www.all4fun.gr/portal/theatre-2/eidame-2/32983-eidame-otan-megaloso-tha-gino-nana-moysxouri-davint-lelai-elo-theatro-stathmos.html?fbclid=IwAR2rbdG1wdAH87ceqZvvVb26RGm_WOHvYCGnclrPqhuoK55eaJZj-1n_Ovs
Ο Μάνος Καρατζογιάννης δίνει τον καλύτερό του εαυτό στην παράσταση. Ακροβατεί μεταξύ των μύχιων συναισθημάτων του νεαρού Μιλού και του ενήλικα άντρα που αναζητά, διεκδικεί και επιβάλλει τελικά την ταυτότητα του αφού έχει παλέψει για να αγαπηθεί. Μαθαίνει να αγαπά ο ίδιος τον εαυτό του και μετά όλα βρίσκουν τη ρότα τους. Πραγματικά είδα ένα από τους πιο δυνατούς μονολόγους των τελευταίων χρόνων.»
Γιάννης Καφάτος, viewtag
Είδα τον Μάνο Καρατζογιάννη στο «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» - viewtag.gr
Ο Μάνος Καρατζογιάννης αξίζει ειδικό έπαινο γι’ αυτή του την ερμηνεία. Δεν είναι πουθενά ο εαυτός του κι όμως μοιάζει τόσο (σκηνικώς) αληθοφανής…
Κωνσταντίνος Μπούρας, Περί ου
Κωνσταντίνος Μπούρας: «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη», του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον εκπληκτικό Μάνο Καρατζογιάννη, ρεσιτάλ υποκριτικής σε σκηνοθεσία Ελισσαίου Βλάχου. – Περιοδικό Περί Ου (periou.gr)
Ο Μάνος Καρατζογιάννης, ολομόναχος επάνω στη σκηνή, μικρό, αθώο αγόρι, στα δεκατέσσερά του χρόνια, να μεγαλώνει κάθε λεπτό που περνά, να συναντά τις δύο γυναίκες που λάτρεψε, τη Νάνα Μούσχουρη και τη γιαγιούκα του, και να ενηλικιώνεται με φωνή, σώμα και βλέμμα καθώς η εικόνα του κάνει τον κύκλο της για να συναντήσει ως Νταβίντ πια τον Μιλού που (δεν) άφησε πίσω του, απογυμνωμένο από φαντασιώσεις και εμμονές, ήρεμο, κατασταλαγμένο και πλήρη, σε ένα φινάλε που σου σηκώνει την τρίχα.
Μάνος Θηραίος, Urbanlife
https://urbanlife.gr/news/eidame-tin-parastasi-otan-megaloso-tha-gino-nana-moyschoyri/
Μία παράσταση που αντανακλά το κοινωνικό γίγνεσθαι και εστιάζει σε σημαντικά ζητήματα δημιουργώντας στο κοινό συγκίνηση αλλά και εύθυμες στιγμές με όμορφα τραγούδια και διαδραστικότητα.
Γιάννης Σεβαστίκογλου, Theaterstage
Είδαμε την παράσταση "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" στο Θέατρο Σταθμός (theaterstage.blogspot.com)
Ο συναρπαστικός θεατρικός μονόλογος του Νταβίντ Λελαί – Ελό, σε ρέουσα μετάφραση της Αγγελικής Βουλουμάνου, σκηνοθεσία του Ελισσαίου Βλάχου και πρωταγωνιστή τον Μάνο Καρατζογιάννη, είναι μια ρεαλιστική θεατρική συνθήκη, πηγαία και συγκροτημένη που αξιώνει την προσοχή μας.»
Ζωή Τόλη, Εnetpress
Σκέψεις πάνω στη θεατρική παράσταση «Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη», του Νταβίντ Λελαί - Ελό | Enetpress
Ο γλυκύτατος αυτός μονόλογος του Νταβίντ Λελαί Ελό, στην ουσία η προσωπική του ιστορία, η ζωή του, η πραγματική του εμπειρία, είναι ένα ζεστό χέρι πάνω από την καρδιά.»
Κώστας Κούλης, Keysmash
https://keysmash.gr/theatro/antapokriseis/otan-megaloso-nana-mouskouri-theatro-stathmos/
Ο Μάνος Καρατζογιάννης και ο Ελισσαίος Βλάχος έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Πόσο ωραία είναι να βλέπεις το θέατρο γεμάτο, ήδη από τη δεύτερη παράσταση!
Γιώργος Μητρόπουλος, Euronews
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02pHBVcHD9wz27ehHVTqN8h5x231ZbU5PRLgUQ1yeytVcTAufQMFJwGVP5P3rtA7eAl&id=100004723742805
Το αυτοβιογραφικό «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» του Νταβίντ Λελαί-Ελό είναι η ώθηση προς το όνειρο, γιατί τελικά σημασία έχει το ταξίδι και όχι τόσο ο προορισμός. Ο Μάνος Καρατζογιάννης αποδεικνύει για άλλη μια φορά το πάθος του στους μονολόγους. Είναι ένας υπέροχος Μιλού!
Ντίνα Καρρά, Onlytheater
https://www.facebook.com/Ntina77/posts/pfbid07uwGWi6rzRoCDMgqmj5ovrfDAzaSq4Y3MUxHB9DScJkCV2VrEqjjWU4qHVFiCDBgl
Μια παράσταση επίκαιρη, συγκινητική, γύρω από την διαφορετικότητα, με την εξαιρετική ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη. Ο σκηνοθέτης με υψηλή συναισθηματική ευφυία, έφερε στο ελληνικό κοινό ένα κείμενο γαλλικό, που αξίζει να δείτε!
Δήμητρα Τσιαούση, Piraeus Press
https://www.facebook.com/dimitra.tsiaousi.7/posts/pfbid02UEK4539pq8aU25hFZSBNK2okp5uMDwfqnbQ8di8q2GSBYDVRojHqqZWeraiBDgv7l
Ο Μάνος Καρατζογιάννης ως Μιλού είναι απλά καθηλωτικός. Παίζει διαρκώς με τις κινήσεις του, τις συνεχείς αλλαγές στις εκφράσεις του προσώπου του, που δείχνουν τις αλλεπάλληλες συναισθηματικές αλλαγές του ήρωά μας, καθώς περνάνε τα χρόνια και μεγαλώνει»
Γιώργος Λιναρίτης, Artmagazinoweb
Είδαμε την παράσταση «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» του Νταβίντ Λελαί-Ελό στο Θέατρο Σταθμός! – Art Magazino (wordpress.com)
Μόνο κάποιος με το ταλέντο του Μάνου Καρατζογιάννη θα μπορούσε όχι απλά να περιγράψει αλλά και να μοιραστεί τόσα συναισθήματα
Κατερίνα Σούλη, Talkaboutart2020.blogspot
Αξίζει τον κόπο να δείτε αυτήν την παράσταση, πέρα από το άρτιο καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα για να νιώσετε πως (πέρα από τα σύμπαντα) ο καθένας μας μπορεί να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Άννα Παχή, Iart.gr 'Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη' - κριτική | iART
Ο Μάνος Καρατζογιάννης, με αυθεντική τέχνη έχει διεισδύσει τον ρόλο, έχει εμβαθύνει σε σημείο ταύτισης.
Αντώνης Χαριστός, Tetragwno
Κριτική: «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» στο Θέατρο Σταθμός – Tetragwno.gr
Πολλά ερωτήματα μας αναδύονται βγαίνοντας από την παράσταση και σίγουρα είναι μια παράσταση που αφυπνίζει τον θεατή και θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον!
Theatromusicbooks.blogspot.com
Είδαμε και προτείνουμε: «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» (theatromusicbooks.blogspot.com)
Την παράσταση αξίζει να την δούμε όλοι γιατί θα θαυμάσουμε το ταλέντο και την αισθητική των ανθρώπων που την συνδημιούργησαν, και θα υπενθυμίσουμε στον εαυτό μας την προσωπική μας μεταμόρφωση όταν αποφασίζουμε την μαγική, κινητοποιό πίστη σε ένα όνειρο.
Μιμίκα Ντορλή, Quinta
Η Άποψή μας για την παράσταση «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» του Νταβίντ Λελαί-Ελό στο Θέατρο Σταθμός - (quinta-theater.gr)
Ο Μάνος Καρατζογιάννης στο ρόλο του Μιλού αλλάζει την κίνησή του, την έκφρασή του, την ερμηνεία του ανάλογα με την ηλικία του ρόλου. [… ]Παίζει, θλίβεται, ντρέπεται, χαίρεται, πληγώνεται, συνθλίβεται.
Μαρία Μαρή, In2life
Eίδαμε το «Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» με τον Μάνο Καρατζογιάννη στο Θέατρο Σταθμός (in2life.gr)
Η ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη συγκινητική, τρυφερή αλλά και με χιούμορ φέρνει μπροστά μας ολοζώντανο αυτό το μικρό ενθουσιώδες αγόρι με το χαμόγελο και το δάκρυ του, τα αγκάθια αλλά και τα ρόδα της ζωής του, όλα αυτά τα μικρά αγόρια που κάπου στον κόσμο παλεύουν να ανταμώσουν με τον εαυτό τους, να βρουν, ανακαλύψουν, αποδεχτούν και διαφυλάξουν κόντρα στην σκληρότητα, κακία και άγνοια του κόσμου την ταυτότητα τους.
Έλλη Διακογιάννη, Θέατρο.gr
Είδαμε την παράσταση «Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νανά Μούσχουρη» στο θέατρο Σταθμός. (xn--mxahi4ajr.gr)
Το “Όταν θα μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη” είναι ένα πολυεπίπεδο έργο του οποίου οι ατάκες κόβουν απαλά σαν λεπίδι ήδη από την εναρκτήρια σκηνή.
Μαρίνα Αποστόλου, Θεατρικές Απόψεις
Θεατρικές Απόψεις (theatrikesapopseis.blogspot.com)
Ο Ελισσαίος Βλάχος σκηνοθετεί και κάνει την δραματουργική επεξεργασία του μονολόγου, χαρίζοντάς μας μια παράσταση τρυφερή, ευαίσθητη και πολύ αληθινή, μια παράσταση ζωντανή που σου κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τελευταίο λεπτό. Οι σκηνοθετικές του επιλογές είναι ευρηματικές και μετατρέπουν τον μονόλογο σε παράσταση χάδι και ταυτόχρονα γροθιά στο στομάχι.
Βίβιαν Μητσάκου, Theaterproject365
Είδα την παράσταση «ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΘΑ ΓΙΝΩ ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ» - Theater Project 365
Εχεις διαρκώς την αίσθηση με τον Καρατζογάννη ότι όσες δυσκολίες και δράματα και αν περνάει, στο βάθος της ψυχής του, σαν μια λεπτή σταγόνα δροσιάς, κοιμάται μια ακαθόριστη χαρά μιας απέραντης απελευθέρωσης! Κι αυτό είναι πολύ σπάνιο για έναν τέτοιο μονόλογο που πατάει σε πολλά ναρκοπέδια, καθώς πέραν της ψυχοσύνθεσης του ήρωα και του κιτς που κουβαλάει το ίνδαλμά του, έχει να παλέψει και με τη εικόνα του ελληνικού κοινού για τη Μούσχουρη, καθώς και με την εικόνα της τουριστικής ελληνικότητας που πουλάει πάντα και παντού. Και κυρίως έχει να παλέψει με την διεθνή εικόνα της Μούσχουρη που προτάσσει άλλα πράγματα από την αρχική ερμηνεύτρια της μουσικής του Χατζιδάκη και των στίχων του Γκάτσου, που γοητεύει και αφορά τους Ελληνες.
Αλέξης Κανατάς, Facebook
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10232756946408476&set=a.10206645956850056
Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" λέγεται το έργο που σκηνοθέτησε ο Ελισσαίος Βλάχος με πρωταγωνιστή τον ακάματο εργάτη του ελληνικού θεάτρου Μάνο Καρατζογιάννη. Για 80 λεπτά είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα γοητευτικό μονόλογο, στο μεταίχμιο ακραίου δράματος και γλυκόπικρης κωμωδίας, με τον Καρατζογιάννη επί σκηνής να αλλάζει πολλά πρόσωπα, παιδί που υφίσταται τον εξευτελισμό από τους άλλους, αγόρι που ανακαλύπτει με ενοχή τη σεξουαλικότητά του, ενήλικας που μπορεί να ερωτεύεται γυναίκες και άντρες και πάνω απ' όλα άντρας που κάνει την επανάσταση του δεμένος στο άρμα της Μούσχουρη, φορώντας τα μακριά μαύρα μαλλιά της, τα χαρακτηριστικά γυαλιά της και το κατακόκκινο επίσημο φόρεμά της. Έτσι όπως παίζει ο Καρατζογιάννης, ανεπιτήδευτα, με χιούμορ και φυσική ζεστασιά, κάνει σαφές πως εδώ δεν έχουμε μια διαταραχή προσωπικότητας, αλλά μια κραυγή απόγνωσης για αγάπη και αποδοχή. Περάστε από το θέατρο Σταθμός για μερικές ακόμα παραστάσεις που απομένουν. Θα φύγετε λίγο πιο "άνθρωποι".
Aντώνης Μποσκοΐτης, Documento, 24/12/2023
Συνήθως δεν βλέπω (λόγω φόρτου εργασίας) την ίδια παραγωγή δεύτερη φορά. Όμως το να σταθεί ένας δύσκολος μονόλογος στα σκληρά φώτα τής σκηνής και στις απαιτήσεις τού θεατρόφιλου κοινού για πάνω από μερικούς μήνες δείχνει: 1. Εξελιξιμότητα, 2. Διάδραση (άμεση ή έμμεση), 3. Ανατροφοδότηση, 4. Ευπλαστότητα, 5. Πολιτιστική διπλωματία, 6. Κοινωνικότητα, 7. Ορθό management (διαχείριση ανθρωπίνων και υλικών πόρων)… Είδα αυτή την επιτυχημένη παράσταση για δεύτερη φορά προκειμένου: 1. Να ξεκαθαρίσω ορισμένες πτυχές τού έξοχου δραματικού κειμένου, 2. Να παρατηρήσω με προσοχή την σκηνοθεσία, 3. Να εξακριβώσω πώς εξελίσσεται ο μοναδικός (αλλά όχι και μόνος) πρωταγωνιστής από ερμηνευτικής πλευράς και τι σημαίνει έμπρακτη υποκριτική τέχνη σε «δύσκολους» ρόλους (όλοι οι ρόλοι είναι δύσκολοι). Τελικά, το συμπέρασμα είναι ένα κι ηθοπλαστικό: ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΣΤΕ ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ, ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΖΩΗ, ΠΕΡΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΡΩΓΜΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΙΩΜΕΝΟΥ «ΚΑΝΟΝΑ», ΥΠΕΡΒΕΙΤΕ ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΑΣ ΌΡΙΑ (εάν θέλετε να αφήσετε ανεξίτηλο το όποιο στίγμα σας στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα – ακόμα κι ένας θεατής να μεταμορφωθεί μετά από την παράστασή σας ανεκτίμητο, ανυπολόγιστο το κέρδος). ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΗΝ!!! ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΤΕ. Ο καλός performer υπερβαίνει και το ίδιο το κείμενο… Αξιοθαύμαστος σκηνικός στοχασμός, δίκην διαλογισμού…
Κωνσταντίνος Μπούρας, ✩ “Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νανά Μούσχουρη” τού Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον θαυμάσιο καλλιτέχνη Μάνο Καρατζογιάννη στο “Θέατρο Σταθμός”. • Fractal (fractalart.gr)
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Νταβίντ Λελαί-Ελό (David Lelait-Helo) είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος, έχει γράψει μυθιστορήματα, φιλοσοφικά διηγήματα και βιογραφίες γυναικών του καλλιτεχνικού στερεώματος (Εβίτα Περόν, Μαρία Κάλλας, Μπαρμπαρά, Δαλιδά, Ρόμυ Σνάιντερ…)
Η βιογραφία της Μαρίας Κάλλας με τίτλο «Μαρία Κάλλας-Έζησα με τέχνη έζησα με έρωτα» κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη. Πολλά από τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε άλλες χώρες.
Με τη Νάνα Μούσχουρη διατηρούν στενή φιλική σχέση, επικοινωνούν καθημερινά, βλέπονται συχνά στο Παρίσι, στη Γενεύη ή στην Αθήνα, και συνεργάζονται συστηματικά.
Από τη Γαλλία στην Ελλάδα
Το «Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019 στη Γαλλία, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, ενώ τη θεατρική περίοδο 2023-24 παίχτηκε στο Παρίσι.