Carmen Villain
Οι ποικιλόμορφοι ηχητικοί κόσμοι που έχει χτίσει στη διαδρομή της η Νορβηγίδα-Μεξικανή καλλιτέχνις, παραγωγός και DJ Κάρμεν Βίλεν διαμορφώνονται μέσα από τη φυσική της περιέργεια για τον ήχο. Η μουσική της επιτυγχάνει μία ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο ράθυμο και συνάμα ζωηρό ρυθμό της dub και στη μουσική αισθητική του ρεύματος του Τέταρτου Κόσμου*, με νύξεις οργάνων, όπως το φλάουτο, η φωνή και το κλαρίνο, να συνθέτουν υποβλητικά και γλαφυρά ηχοτοπία και μελωδίες. Το πιο πρόσφατο άλμπουμ της με τίτλο Only Love From Now On δέχτηκε διθυραμβικές κριτικές και βρέθηκε στις λίστες με τις καλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς σε διάφορα μουσικά websites, όπως το Pitchfork και το Resident Advisor, με το τελευταίο να το χρήζει «ένα ambient αριστούργημα που διαπνέεται από τη jazz και ήχους downtempo». Πέρυσι κυκλοφόρησε το μουσικό έργο Music from The Living Monument, το οποίο συνέθεσε για τις ανάγκες της παράστασης σύγχρονου χορού της Eszter Salamon για την Carte Blanche. Η Κάρμεν έχει παρουσιάσει ζωντανά τις ατμοσφαιρικές της περφόρμανς σε χώρους και φεστιβάλ όπως το ICA London, το Berlin Atonal, το Dekmantel και το Mutek. Έχει συνεργαστεί με επιφανή και καλλιτεχνικά συγγενή ονόματα όπως οι Actress, Arve Henriksen, Biosphere, Huerco S., DJ Python και rRoxymore.
^ Τέταρτος Κόσμος: όρος που επινόησε ο συνθέτης Jon Hassel για να περιγράψει μια μουσική πρόταση που συνενώνει μέσα της στοιχεία του πρωτόγονου με τις πιο σύγχρονες τάσεις στην
ηλεκτρονική μουσική, καταγόμενη όχι από τον Πρώτο ή τον Τρίτο Κόσμο, αλλά από έναν ιδεατό Τέταρτο.
Lyra Pramuk
Η λατρευτική μουσική στον πυρήνα της ενσαρκώνει τη βαθιά ριζωμένη ανάγκη μας να εκφράσουμε τα μύχια και αρχέγονα συναισθήματά μας. Για την Λάιρα Πράμουκ, το ίχνος της λατρευτικής μουσικής είναι σύμφυτο με τη φουτουριστική φολκ μουσική της που αξιοποιεί τη δύναμη και την ευθυβολία της τεχνολογίας για να αποκαλύψει την ανθρώπινη φωνή ως όργανο απεριορίστων δυνατοτήτων. Συμμετέχοντας ως παιδί σε χορωδίες, η Λάιρα δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στις παραστάσεις και τις προσδοκίες της μικρής γενέτειράς της στην Pennsylvania, καταφεύγοντας ως απάντηση σε έναν βαθύ και σύνθετο εσωτερικό κόσμο που έχτισε με τη βοήθεια του διαδικτύου, έναν κόσμο ο οποίος προοικονόμησε τη θεώρησή της για τους ψηφιακούς κόσμους ως προεκτάσεις της ενσώματης συνείδησής μας, χειραφετημένης πλέον από τις χειροπιαστές έννοιες της αναπαράστασης και της αποδεκτής γνώσης.
Ως επιμελής μαθήτρια του Eastman School of Music, συνειδητοποίησε ότι το ταλέντο της έγκειται στη διάρρηξη και επανερμηνεία των παραδόσεων μιας αποστειρωμένης κλασικής μουσικής, την οποία αρχικά προοριζόταν να υπηρετήσει. Αντ’ αυτού, τα ενδιαφέροντά της έκλιναν περισσότερο στην pop και την όπερα, συγκαταλέγοντας ανάμεσα στις πηγές έμπνευσής της τις Björk, Laurie Anderson, Meredith Monk, M.I.A, και Missy Elliot, όλες καλλιτέχνιδες που ενσαρκώνουν την πεποίθησή της ότι «η τραγουδοποιία είναι ένας τρόπος να βραχυκυκλώσουμε τις δομές εκείνες που μας επιβάλλονται ως διαχωριστικές γραμμές στον κόσμο μας».