Nτι Κέι Βέλτσμαν, Χιου Βέλτσμαν, Πολωνία, Σερβία, Λιθουανία, 2023, 114'
Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική και μέθοδο με το αξέχαστο Αγαπώντας τον Βίνσεντ, το σκηνοθετικό δίδυμο-ανδρόγυνο μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομότιτλο μυθιστόρημα του Βλάντισλαβ Στάνισλαβ Ρέιμοντ σε ένα εκθαμβωτικό αποτέλεσμα που φέρνει κοντά το σινεμά, τη ζωγραφική και το animation. Περισσότεροι από εκατό ζωγράφοι από τέσσερις διαφορετικές χώρες ζωγράφισαν στο χέρι τα πλάνα της ταινίας –πολλά εκ των οποίων αναπλάθουν διάσημα έργα της πολωνικής ζωγραφικής– η οποία είχε αρχικά γυριστεί με κανονικούς ηθοποιούς, προτού αναλάβουν δράση οι καλλιτέχνες του animation. Μια ιστορία απαγορευμένου ερωτικού πάθους σε μια μικρή αγροτική κοινότητα της Πολωνίας, στις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από την οποία ξεδιπλώνονται ο αρχέγονος δεσμός του ανθρώπου με τη φύση και την εναλλαγή των εποχών, οι χαμένες παραδόσεις ενός κόσμου που ξεμακραίνει στον ορίζοντα, οι υποδόριοι κοινωνικοί μετασχηματισμοί, η σχεδόν αλληγορική διαχρονικότητα που χαρακτηρίζει τις ταξικές και οικογενειακές συγκρούσεις.
DK Welchman, Hugh Welchman, Poland, Serbia, Lithuania, 2023, 114'
Making use of the same technique and approach as the unforgettable Loving Vincent, the husband-and-wife directorial duo brings Vladislav Stanislaw Raymond's novel of the same name to the big screen, resulting in a stunning blend of cinema, painting, and animation. More than a hundred painters from four different countries meticulously hand-painted the frames of the film – many of them recreating renowned works of Polish art – which was initially shot with regular actors before the animators took charge. A tale of forbidden erotic passion set in a small rural community in Poland at the beginning of the 20th century, explores the primal connection between humans and nature, the changing of seasons, the lost traditions of a world fading on the horizon, the underlying social transformations, and the nearly allegorical timelessness that defines class and family conflicts.