Καρολίνε Λίνγκμπι, Δανία, 2023, 102'
Αν και το δάσος είναι για πολλούς ένας ειδυλλιακός τόπος γαλήνης και ευφορίας, η πυκνή καρδιά του ξυπνά τους πιο σκοτεινούς φόβους ενός ζευγαριού νεαρών καλλιτεχνών, οι οποίοι μετακομίζουν με τον γιο τους από την Κοπεγχάγη σε ένα απομονωμένο σπίτι στη Σουηδία για να αναθερμάνουν τη σχέση τους. Ελπίζουν να «βρουν τον εαυτό τους», ενώ καταγράφουν συστηματικά τον καινούργιο τρόπο ζωής τους σε μια σειρά podcast. Μόνο που για κακή τους τύχη συνειδητοποιούν ότι υπάρχει άλλο ένα ζευγάρι στην άλλη όχθη της λίμνης, το οποίο μάλιστα τους μοιάζει εκπληκτικά. Η εξαφάνιση του γιου θα φέρει το ζευγάρι αντιμέτωπο με τους σωσίες. Ο αγώνας για την επιβίωση έχει ήδη ξεκινήσει... Ανανεώνοντας τη σκανδιναβική παράδοση του δράματος δωματίου (που διαπραγματεύεται διαχρονικά την αυτοπραγμάτωση και το τι σημαίνει να είσαι «παρών» στη ζωή σου) με μια υγιή δόση στοιχείων των ψυχολογικών και μεταφυσικών θρίλερ, αυτό το εντυπωσιακό ντεμπούτο επιτίθεται στην μπουρζουαζία με παιχνιδιάρικο, παράξενο ύφος. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζοντας ανοιχτά τη συγγένειά της με το Εμείς του Τζόρνταν Πιλ και το Τρίγωνο της θλίψης του Ρούμπεν Έστλουντ, η ταινία συνιστά ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του «γυναικείου βλέμματος» στο σινεμά τρόμου. Άλλωστε, όχι μόνο η ομορφιά, αλλά και ο τρόμος είναι υποκειμενική υπόθεση!
Karoline Lyngbye, Denmark, 2023, 102'
A couple of young Danish artists and their son Nemo move from Copenhagen to an isolated forest house in Sweden in the hope of rekindling their relationship. They hope to find themselves as individuals while documenting their new lifestyle in an ongoing podcast series. Regretfully, they realize there's another couple across the lake, which is surprisingly alike themselves. Their son’s disappearance brings them face to face with their doppelgangers. The fight for survival is on... Twisting the Scandinavian tradition of the chamber drama – focusing on the fundamental split between self-realization and being present in life – with a healthy dose of psychological and metaphysical thriller tropes, this impressive feature debut attacks bourgeois sensibilities in a playful, uncanny fashion. At the same time, by openly addressing its kinship to Jordan Peele’s Us and Ruben Östlund’s Triangle of Sadness, it presents a prime example of the “female gaze” in horror. After all, not only beauty, but also horror is in the eye of the beholder!