Σεμπαστιάν Μιχαλέσκου, Ρουμανία, Πολωνία, Γερμανία, 2023, 88'
Ό,τι ξεκινά σαν το ρουμανικό Μεσοκαλόκαιρο εξελίσσεται γοργά σε ένα εντελώς απρόβλεπτο φιλμ που όμοιό του δεν έχουμε δει τα τελευταία χρόνια από τη χώρα που μας έδωσε κάποτε τον Ιονέσκο. Άλλωστε το Παράλογο πρωταγωνιστεί εδώ, πλάι στον Καμίλ ο οποίος, καθώς βυθίζεται σταδιακά στην ατέρμονη αναζήτηση της φευγάτης συντρόφου του που όλο ξεπορτίζει αλλά και της χαμένης του αρρενωπότητας, θα παρεισφρήσει σε μία μυστηριώδη κοινότητα γυναικών στην καρδιά του δάσους για να μυηθεί τελικά στα αλλόκοτα τελετουργικά της. Κάπως έτσι, το φυσικό στοιχείο θεριεύει μέσα από το φιλμ 16mm που χρησιμοποιεί ο Σεμπαστιάν Μιχαλέσκου, ο συνειρμός και η σημειολογία του πλούσιου κάδρου του επιδιώκουν να αλωνίσουν στο συλλογικό μας ασυνείδητο, οι έμφυλοι ρόλοι αμφισβητούνται ανοιχτά και το χιούμορ ενός πρώιμου Ρόι Άντερσον που εύκολα εντοπίζεται εδώ, φέρνει το Θηλαστικά σε μια παιχνιδιάρικη ακροβασία μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.
Sebastian Mihăilescu, Romania, Poland, Germany , 2023, 88'
One night, Camil wakes up without a penis. The nightmare continues when his partner also disappears after meeting a former lover. Camil sets out to find her and, wearing female clothes, joins a secret community dedicated to fertility, somewhere near a lake. And what he finds there will prove even more disturbing than his recent misadventures… Masculinity and gender roles are always at stake in Mammalia, and always in crisis. Shot on vivid 16mm, the film privileges fixed shots with movements within the frame, and the use of space is always very expressive. Whereas Its weird humor is reminiscent of Roy Andersson, it reminds us that Romania has its own tradition, that of Eugen Ionescu and The Theatre of the Absurd.