GUO4
Πίτερ Στρίκλαντ, Ουγγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, 2019, 3΄
Μια αντιπαράθεση δυο κολυμβητών στον χώρο των αποδυτηρίων έχει δακρύβρεχτο τέλος σε αυτή την ιδιαίτερα ευφάνταστη ιστορία ηθών. Μέσα από έναν όμορφο συνδυασμό ομοερωτικής εικονογραφίας και εθιστικού θορύβου από τη noise μουσική επένδυση, η ταινία του Στρίκλαντ ασκεί δριμεία κριτική στο θρασύτατο manspreading που παρατηρείται σε δημόσιους χώρους.
Peter Strickland, Hungary, United Kingdom, 2019, 3΄
A confrontation between two swimmers in a locker room ends in tears in this highly imaginative morality tale. Presented as a beautiful combination of homoerotic photography and noise music, the Strickland comments relentlessly on the impudence of “manspreading” in public spaces.
The Duke of Burgundy
Πίτερ Στρίκλαντ, Ηνωμένο Βασίλειο, 2014, 106΄
Η Έβελιν, μια ερασιτέχνις λεπιδοπτερολόγος στα τριαντακάτι της, φτάνει με το ποδήλατο στο σπίτι μιας μελετήτριας ορθόπτερων, όπου αναλαμβάνει διάφορες δουλειές του σπιτιού. Η Σύνθια περνά την Έβελιν περίπου 15 χρόνια. Οι ψυχρές κι αδίστακτες εντολές της δεν συνάδουν με την κομψότητά της, ωστόσο η Έβελιν υπομένει την κακομεταχείρισή της. Ανάμεσα στις διάφορες εξορμήσεις της, κατά τις οποίες μελετά πεταλούδες και νυχτοπεταλούδες, η Έβελιν επιστρέφει στο σπίτι, όπου η Σύνθια την υποβάλλει σε ολοένα και πιο ταπεινωτική μεταχείριση. Τα καθήκοντα που πρέπει να εκτελέσει η Σύνθια είναι όλο και πιο προσωπικά, στα πρόθυρα του εξευτελισμού, αλλά ποτέ δεν διαμαρτύρεται. Η Σύνθια και η Έβελιν αγαπιούνται. Κάθε μέρα, ανάμεσα στο ζευγάρι διεξάγεται μια απλή τελετή που καταλήγει στην τιμωρία της Έβελιν, αλλά η Σύνθια λαχταρά μια πιο συμβατική σχέση. Η εμμονή της Έβελιν σύντομα θα γίνει ένας εθισμός που θα εξωθήσει τη σχέση τους στα άκρα.
Peter Strickland, UK, 2014, 106΄
Evelyn, an amateur lepidopterist in her early thirties, cycles to the house of an orthoptist called Cynthia where she undertakes various household chores. Cynthia is around fifteen years older than Evelyn. Her cold and unscrupulous conduct belies her elegance, yet Evelyn tolerates the ill-treatment. In between various excursions to study butterflies and moths, Evelyn returns to the house where Cynthia subjects her to increasingly humiliating treatment. The tasks Evelyn has to perform become increasingly intimate, bordering on degrading, but she never protests. Cynthia and Evelyn love each other. Day after day, the couple act out a simple ritual that ends in Evelyn's punishment, but Cynthia yearns for a more conventional relationship. Evelyn's obsession quickly becomes an addiction that pushes their relationship to the breaking point.