Πίτερ Μπρουκ, Γαλλία, 1960, 95΄
Μια γοητευτική γυναίκα πνίγεται στην μπαναλιτέ του γάμου της μ’ έναν επιφανή βιομήχανο της πόλης. Μόνη της παρηγοριά, οι ώρες που περνά με τον επτάχρονο γιο της. Ώσπου μια μέρα νομίζει πως έγινε μάρτυρας μιας δολοφονίας σ' ένα μπιστρό μπροστά στη θάλασσα και βρίσκει την ευκαιρία να αλλάξει τη ζωή της. Επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος και πιάνει κουβέντα μ’ έναν υπάλληλο του συζύγου της, ο οποίος ήταν επίσης μάρτυρας του εγκλήματος. Οι δύο ξένοι (τους οποίους υποδεύονται υποδειγματικά οι Ζαν Πολ Μπελμοντό και Ζαν Μορό, η οποία μάλιστα βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ των Καννών), ξεκινούν να κάνουν εικασίες για τις συνθήκες που οδήγησαν στη δολοφονία, ενώ παράλληλα διασκεδάζουν την ιδέα μιας ερωτικής σχέσης... Καθώς ο πόθος εναλλάσσεται με τον φόβο, αναδύεται η εμμονή... Ένα ξεχωριστό έργο της φιλμογραφίας του Πίτερ Μπρουκ, αυτή η ξεκάθαρη αναφορά στο πνεύμα της Νουβέλ Βαγκ (σε σενάριο του ίδιου του δημιουργού και της Μαργκερίτ Ντιράς και κάμερα του θρυλικού φωτογράφου Αρμάν Τιράρ) σιγοβράζει από υπαρξιακή ανησυχία και συνεπαίρνει τον σημερινό θεατή με την ιδιαίτερη αισθητική της αμφισημίας.
Peter Brook, France, 1960, 95΄
A beautiful woman leads a banal life as the trophy wife of a town's leading industrialist. Her only pleasure is her interactions with her seven-year-old son. But one day, the incident of a murder in a quayside bistro grants her an opportunity to change everything. Rushing to the crime scene, she strikes up a conversation with an employee of her husband who also saw the crime. The two of them (magnificently played by Jean-Paul Belmondo and Jeanne Moreau, who was awarded at Cannes for her performance) speculate on the circumstances which led to the killing whilst toying subliminally with the idea of an affair. As desire intertwines with fear, obsession starts to emerge... A standout in Peter Brook’s filmography, this open reference to the spirit of Nouvelle Vague, co-scripted by Marguerite Duras and masterfully photographed by the prolific Armand Thirard, reeks with Camusian angst and ravishes with existential aesthetics.