Παρκ Σονγκ-γεόλ, Νότια Κορέα, 2021, 90'
Ένα νεαρό ζευγάρι που ζει στα πρόθυρα της ανέχειας, αντιμετωπίζει ολοένα και μεγαλύτερες δυσκολίες. Οι δυο τους αναζητούν απεγνωσμένα δουλειά, κάτι που μοιάζει απίθανο στην παρούσα συνθήκη. Μάλιστα, φαίνεται πως ο σύζυγος θα χάσει την κάμερά του, την οποία δάνεισε σε έναν γνωστό, ενώ η σύζυγος ανησυχεί για το πώς θα εξοφλήσει ένα πενιχρό δάνειο που έχει πάρει για τη φροντίδα του σπιτιού τους. Όσο μεγάλες κι αν είναι οι πιθανότητας να εξοκείλουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα ή να βρεθεί το ζευγάρι σε αδιέξοδο, η ταινία χειρίζεται τις δυσοίωνες προοπτικές με τρόπο απροσδόκητο, έξυπνο και παράτολμα αισιόδοξο. Οι συζητήσεις του ζευγαριού, οι εκφράσεις τους, οι κινήσεις τους και η στάση του σώματος τους, αλλά και ο φωτισμός και η πυκνότητα της οθόνης που τους απαθανατίζει, καθηλώνουν το κοινό μέσα από το ιδιόμορφο χιούμορ τους και την περιρρέουσα αίσθηση μιας στοχαστικής, τρυφερής μοναχικότητας. Μια απρόσμενη ηθογραφία που αντικρίζει κατάματα την καθημερινότητα της φτώχειας, άλλοτε μειδιώντας και άλλοτε βουρκώνοντας, δείχνοντας πως ακόμα και η παραίτηση μπορεί να γίνει μια πράξη αντίστασης.
Park Song-yeol, Republic of Korea, 2021, 90'
A young couple is having a hard time because of their poor circumstances. They are both desperately searching for work, but that is not easy, either. Meanwhile, the husband is about to lose the camera he has lent to his acquaintance, and the wife is cornered after borrowing private loans to take care of the household. Under the circumstances, something ugly will likely happen or come to a dead-end, but the film deals with this predicament with a completely unexpected attitude and wit. The couple’s conversation, facial expressions, movements, and postures, as well as the illumination and density of the screen that captures them, simultaneously create bizarre humor and lonesome emotions, absorbing the audience. Hot in Day, Cold at Night is a rare moral comedy that comforts the daily lives of poverty with a strange touch of laughter. In the last scene, the husband’s helpless giving up finally moves us. (Film at Lincoln Center)