Μάρκο Μπέκις, Βραζιλία, Ιταλία, 2008, 108΄
Η Γη των κόκκινων ανθρώπων του Μάρκο Μπέκις μάς μεταφέρει στο Μάτο Γκρόσο ντο Σουλ της Βραζιλίας, όπου οι γαιοκτήμονες ζουν πλουσιοπάροχα, περνώντας τις νύχτες τους παρέα με τους τουρίστες που έρχονται στην περιοχή για παρατήρηση πουλιών. Στο μεταξύ, λίγο έξω από τα κτήματά τους, ο θυμός των ιθαγενών, που ήταν κάποτε οι νόμιμοι κάτοχοι αυτής της γης, ολοένα και φουντώνει. Εξόριστοι σε καταυλισμούς, χωρίς καμία άλλη προοπτική πέρα από το να εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι στις φυτείες ζαχαροκάλαμου, πολλοί νέοι ιθαγενείς οδηγούνται στην αυτοκτονία. Ένα τέτοιο περιστατικό θα ανάψει τελικά τη σπίθα της εξέγερσης, όταν μια ομάδα από αυτόχθονες Γκουαρανί-Καϊοβά κατασκηνώσει έξω από ένα κτήμα, διεκδικώντας όσα της ανήκουν. Πέρα όμως από την οργή, οι αντιμαχόμενες πλευρές νιώθουν έλξη και περιέργεια για τον «Άλλο» που βρίσκεται απέναντί τους. Μια περιέργεια που θα βάλει τα θεμέλια για έναν βαθύ δεσμό ανάμεσα σε έναν νεαρό μαθητευόμενο Σαμάνο και την κόρη ενός γαιοκτήμονα.
Marco Bechis, Brazil, Italy, 2008, 108΄
Marco Bechis’ Birdwatchers (Brazil-Italy, 2008) is taking us to Mato Grosso do Sul, in Brazil, where landowners live in luxury, spending their nights with the tourists who visit the area for birdwatching. Meanwhile, just outside their properties, the agitation of the indigenous people who were once the legal owners of this land is increasingly burning. Exiles in reservation sites, with no prospect other than working as modern-day slaves on sugar plantations, many young members of the indigenous community are driven to suicide. One such incident will spark the flame of resistance, when a Guarani-Kaiowá indigenous group sets camp outside of a property, asking for what is theirs. But apart from rage, the conflicting sides experience feelings of charm and curiosity for the “Other” standing before them. A curiosity that will trigger a profound bond between a young Saman student and the daughter of a landowner.