Blackbird
Άμι Μπαταλιμπάσι, Αυστραλία, 2015, 13΄
Δύο αδέλφια από τις Νήσους του Σολομώντα αναγκάζονται να φύγουν από τον τόπο τους και να μετακομίσουν στην Αυστραλία, στα τέλη του 19ου αιώνα, δουλεύοντας σαν σύγχρονοι είλωτες σε μια φυτεία ζαχαροκάλαμων. Ακροβατώντας ανάμεσα στις αναμνήσεις από την πατρίδα και τη σκληρή πραγματικότητα του ξεριζωμού, η κάμερα αντιπαραβάλλει εικόνες από τα κατάφυτα τοπία με τη μονοτονία των χωραφιών και της καθημερινής εργασίας. Ρίχνοντας φως σε μια από τις πιο άγνωστες και σκοτεινές σελίδες της αυστραλιανής ιστορίας, τους «σκλάβους της ζάχαρης», αυτή η λυρική μικρού μήκους ταινία είναι μια διακήρυξη αποφασιστικότητας και δίψας για επιβίωση.
Amie Batalibasi, Australia, 2015, 13΄
Τwo brothers from the Solomon Islands are forced to leave their homeland and move to Australia, at the end of the 19th century, working as modern Helots at a sugar plantation. Juggling the memories from home and the harsh reality of uprooting, the camera juxtaposes images of the overgrown landscapes with the monotony of the fields and everyday labor. Shedding light on one of the darkest and lesser-known pages of Australian history, the “sugar slaves”, this lyrical short film is a declaration of determination and desire for survival.
beDevil
Τρέισι Μόφατ, Αυστραλία, 1993, 87΄
H εικαστικός, φωτογράφος, multimedia artist και σκηνοθέτρια Τρέισι Μόφατ είναι ίσως η πιο επιδραστική και πολυσχιδής φωνή στον καλλιτεχνικό κόσμο των Αβορίγινων της Αυστραλίας, ενώ έργα και εκθέσεις της έχουν φιλοξενηθεί σε οργανισμούς όπως η Tate και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Λος Άντζελες. Στο beDevil ξεδιπλώνονται τρεις ιστορίες όπου κυριαρχεί το μεταφυσικό στοιχείο και η επιστροφή στις ρίζες. Ο Ρικ, ένα αβορίγινο αγόρι που ζει κοντά σ’ έναν βάλτο, κατατρύχεται από την εικόνα ενός αμερικανού στρατιώτη που πνίγηκε στην κινούμενη άμμο. Η Ρούμπι και η οικογένειά της μένουν σ’ ένα σπίτι δίπλα σε εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές, όπου μπορεί κανείς να δει φαντάσματα να κόβουν βόλτες. Ένας σπιτονοικοκύρης δυσκολεύεται να κάνει έξωση στους ενοίκους μιας παλιάς αποθήκης – ένα ζευγάρι νεκρό εδώ και χρόνια. Η πραγματικότητα, το αποικιοκρατικό παρελθόν, τα ιστορικά τραύματα, οι θρύλοι και οι δοξασίες συνυφαίνουν μια ταινία μυσταγωγική και παραισθησιογόνα.
Tracey Moffatt, Australia, 1993, 87΄
Visual artist, photographer, multimedia artist, and director Tracey Moffatt, is perhaps the most influential and nuanced voice in the artistic world of the Aborigines of Australia, while her work has been exhibited in institutions like Tate and the MoMA in Los Angeles. In beDevil, what unfolds is three stories dominated by the metaphysical element and by references to the Australian tradition. Rick, an Aborigine boy living by the marsh, is haunted by the image of an American soldier drowning in quicksand. Ruby and her family live in a house on the side of some abandoned railway lines, a site where anyone could see ghosts wandering around. A landlord is struggling to evict the tenants of an old warehouse, a couple that has been dead for years. Modern reality, the colonial past, historic traumas, legends, and doctrines intertwine in an immersive, delusional film.