Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ, ΗΠΑ, 2023, 96'
Επιστολή λατρείας από έναν ορκισμένο φαν. Aντισυμβατικό πορτρέτο ενός ποπ ειδώλου, φτιαγμένο με τα πλέον συμβατικά υλικά. Προσωπική εξομολόγηση ενός ηθοποιού-φετίχ, που ενσαρκώνει στα 92 του χρόνια τη ζωντανή ιστορία της βιομηχανίας του θεάματος. Υποδόρια και σαρκαστική σπουδή για τους ρόλους που φοράμε σαν στολές σε ολόκληρη τη ζωή μας. Όλα τα παραπάνω μπορούν κάλλιστα να περιγράψουν το Λέγε με Μπιλ, το οποίο αποτίνει έναν ξεχωριστό φόρο τιμής στον Γουίλιαμ Σάτνερ, τον θρυλικό Captain Kirk του διαστημόπλοιου Enterprise στο αξέχαστο Σταρ Τρεκ. Ο σκηνοθέτης Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ, πιστός στην αγαπημένη του συνήθεια να ανατέμνει σύμβολα και μύθους των κινούμενων εικόνων που έχουν εξασφαλίσει θέση περιωπής στο συλλογικό θυμικό, αντιπαραβάλλει τα λόγια του Σάτνερ (δεν εμφανίζεται κανείς άλλος συνεντευξιαζόμενος σε ολόκληρη την ταινία) με πλούσιο αρχειακό υλικό από την καριέρα ενός ηθοποιού που ανατράφηκε με τις αρχές της Μεθόδου για να καταλήξει τηλεοπτικό σημείο αναφοράς. Στην πορεία, και αφότου απολαύσουμε τον Σάτνερ να μιλά για τη ζωή και τον θάνατο, τη φήμη και την αποκαθήλωση, τη χαρά της ζωής και τον υπαρξιακό φόβο της καταστροφή του πλανήτη, το τελικό επιμύθιο ξεπροβάλλει σχεδόν ουρανοκατέβατα: περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είμαστε οι εικόνες και οι ιστορίες που μας μάγεψαν.
Alexandre O. Philippe, USA, 2023, 96'
A love letter from a devoted fan. An unconventional portrait of a pop idol, constructed from the most conventional of materials. A personal confession from an actor-fetish, embodying the living history of the entertainment industry at the age of 92. A subcutaneous and sarcastic exploration about the roles we cloak ourselves in throughout our entire lives. You Can Call Me Bill, which pays special homage to William Shatner, the legendary Captain Kirk of the Starship Enterprise in the unforgettable Star Trek, can be aptly described by all of the aforementioned. Filmmaker Alexandre O. Philippe, dedicated to his favored practice of dissecting symbols and legends of motion pictures that have attained a prominent spot in the collective psyche, juxtaposes Shatner’s words (no other interviewee makes an appearance in the entire film) with rich archive material from the career of an actor who was brought up with the principles of the Method and ended up becoming a television reference point. Along the way, having enjoyed Shatner discussing life and death, fame and dethronement, the joy of living and the existential dread of the planet's destruction, the moral of the story emerges almost out of thin air; above all else, we are the images and the stories that have captivated us.