Μαρτίνα Μόορ, Ιταλία, Βέλγιο, Καναδάς, 2023, 87'
Μια αθλήτρια ξιφασκίας σμιλεμένη από παιδί στο «πρέπει» της επιτυχίας, αφιερωμένη στο όνειρο να φτάσει στην κορυφή του κόσμου. Ένας πατέρας-μέντορας, μαζί και ο πιο σκληρός κριτής. Ένας προπονητής-θρύλος, σε ένα περιβάλλον αδυσώπητου ανταγωνισμού. Μια πορεία γεμάτη θεαματικά σκαμπανεβάσματα, ναδίρ και ζενίθ, που ακόμα και ένας σεναριογράφος θα δίσταζε να σκαρφιστεί. Το Touché είναι η larger-than-life ιστορία της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στην ξιφασκία Νάταλι Μουλάουζεν, μια πορεία δέκα ετών που περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε τρεις Ολυμπιάδες με δύο διαφορετικές χώρες, γενναίες δόσεις δράματος εντός και εκτός τερέν, μα πάνω από όλα με μια φωτογενή προσωπικότητα που ξεπερνά κατά πολύ την πεπερασμένη δημοφιλία του ευγενούς σπορ. Με αφετηρία το πλούσιο υλικό που η ίδια η Μουλχάουζεν έχει καταγράψει δίκην ημερολογίου, η πρωτοεμφανιζόμενη ντοκιμαντερίστρια και φίλη της αθλήτριας επιδεικνύει αξιοσημείωτο σκηνοθετικό ένστικτο ακολουθώντας από προνομιακή θέση τα βήματα μιας γυναίκας που, ως ζωντανό παράδειγμα του «επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να ξανασηκωθείς», ανεβαίνει με δυναμισμό στο βάθρο της σύγχρονης κινηματογραφικής ηρωίδας.
Martina Moor, Italy, Belgium, Canada, 2023, 87'
A fencer, molded from childhood to chase after success, and devoted to the dream of reaching the top of the world. A father who serves as both her mentor, and her harshest critic. A legendary trainer, in a cutthroat competition. A rollercoaster ride, filled with thrilling ups and downs that even a screenwriter would hesitate to come up with. Touché is the larger-than-life story of fencing world champion Nathalie Moellhausen, a ten-year course featuring the participation in three Olympiads as a representative of two different countries, generous doses of drama on and off the field, and above all else a bright personality transcending the noble sport’s finite popularity by far. Starting from the vast amount of material Moellhausen herself has captured in the style of a diary, the debuting Martina Moor, who is also the athlete’s friend, showcases remarkable directorial instincts, following from a privileged position the steps of a woman, who as a living embodiment of the phrase “falling down is allowed, picking yourself back up is mandatory,” dynamically climbs up the podium as a contemporary cinematic heroine.