Conventions of Contracts
Στέφανος Μονδέλος, Ελλάδα, 2023, 27'
Κάποιες φωτογραφίες που καταγράφουν την εξέλιξη ενός τεχνικού έργου γίνονται αφορμή για την αποκάλυψη ενός σκανδάλου και φανερώνουν μια ανυποψίαστη σχέση μεταξύ της κατασκευής δημοσίων έργων και της πράξης της σκηνοθεσίας. Όπως αναφέρει με χιούμορ κάποια στιγμή ο αφηγητής: «All the world’s a stage». Μια ιστορία μυθοπλασίας εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα.
Stefanos Mondelos, Greece, 2023, 27'
Some found photos of public works construction sites unfold a scandal that pertains to the mangling of construction companies, public works, and the filmmaking practice, resulting in the hero humorously admitting: “All the world’s a stage.” This fictional short story is inspired by real events.
Pelikan Blue
Λάσλο Σάκι, Ουγγαρία, 2023, 80'
Ένα animation μικρού μήκους για το πώς μπορεί κάποιος να φτιάξει ένα πλαστό διεθνές εισιτήριο τρένου από καθαριστικά σπιτιού, χυμό λεμόνι και λουλάκι στη Βουδαπέστη των τελών της δεκαετίας του 1980. Μια ιστορία που δείχνει στις νεότερες γενιές πώς μπορούσε κανείς να γευτεί την ελευθερία πριν από είκοσι πέντε χρόνια. Βασισμένο στις αφηγήσεις τεσσάρων χαρακτήρων, η ταινία εξιστορεί ένα ιδιότυπο φαινόμενο του πρόσφατου παρελθόντος, την περίπτωση της πλαστογραφίας διεθνών εισιτηρίων τρένου. Αυτή η «ήπια» μορφή ενός κοινού εγκλήματος κουβαλούσε μέσα της «μια μυρωδιά ελευθερίας στον αέρα». Σε ένα Ανατολικοευρωπαϊκό πλαίσιο, η φράση αυτή ανακαλεί σαφώς τα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν τα εγκλωβισμένα κομμουνιστικά κράτη άρχισαν να γίνονται πιο δεκτικά απέναντι στα καπιταλιστικά αγαθά της Δύσης και στον τρόπο ζωής της, γεγονός που συνοδεύτηκε και από μία ταξιδιωτική ελευθερία ως βασική προϋπόθεση για να έρθουν οι νέοι άνθρωποι σε επαφή με τον μεγάλο, απέραντο κόσμο πέρα από τα σύνορα της χώρας τους. Όμως πώς μπορεί ένα νέο άτομο που διψάει για ζωή να τη ζήσει στο έπακρο όταν οι οικονομικοί του πόροι είναι ελάχιστοι; Δουλεύοντας πάνω σε μία ιδέα του παραγωγού του Son of Saul Γκάμπορ Σίπος και του Γκάμπορ Σεντπάλι και χρησιμοποιώντας ως βάση ηχητικές συνεντεύξεις από τη δεκαετία του 2010, ο κινηματογραφιστής και ανιμέιτορ Λάσλο Τσάκι συνέθεσε ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ ανιμέισον το οποίο μπορεί να σταθεί ως απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Ένα καταπληκτικό έργο που μας μεταφέρει σε μία περασμένη εποχή, με την ευχή ότι αυτές οι μέρες δεν θα επιστρέψουν ποτέ.
László Csáki, Hungary, 2023, 80'
In 1990s Hungary, travel was finally possible but unaffordable. By forging international train tickets, three young men provide the opportunity for a whole generation to experience the outside world. With the fall of the Iron Curtain, Hungary’s borders suddenly opened up. Everyone wants to travel to Western Europe – young people in particular – but the price of a train ticket is prohibitive. What good is freedom if you can't afford it? Ákos, Pety, and Laci discover a simple method of using household detergents to dissolve Pelikan's Blue carbon ink, allowing them to forge train tickets to any destination. Over time, they become professional and infamous forgery artists. For a long time, everything goes along smoothly, but when the police start an investigation, the friends discover that freedom comes at a price.