Αντρέα Γκατόπουλος, Ιταλία, ΗΠΑ, Καναδάς, 2023, 90'
Σε μια εποχή στην οποία τα πέρατα της γης έχουν πλέον αποτυπωθεί σε χαρτί ή terrabytes, υπάρχουν άραγε ακόμη αχαρτογράφητες περιοχές; Κι όταν δεν υπάρχει πια τίποτα νέο να ανακαλύψεις στην επιφάνεια του πλανήτη μας, πού βρίσκει διέξοδο η έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για εξερεύνηση; Τέτοιου είδους πυκνά υπαρξιακά ερωτήματα ξεπροβάλλουν μέσα από την ταινία του Αντρέα Γκατόπουλος, η οποία σε πρώτο επίπεδο ξετυλίγεται ως το πορτρέτο του Ντέιβιντ Ράμσεϊ, ενός σχεδόν εμμονικού συλλέκτη χαρτών. Ο Ράμσεϊ, παράλληλα με την χειροπιαστή, χάρτινη συλλογή του, έχει χτίσει και μια ακόμη ψηφιακή στην online πλατφόρμα Second Life, έναν «τόπο» που ο ίδιος ορίζει ως ποίηση και όχι ως αρχείο. Με τον ίδιο τρόπο, το φιλμ δεν είναι απλά ένα ντοκιμαντέρ για τον Ράμσεϊ, αλλά μια αποτύπωση ενός διακαούς πάθους, μιας εμμονης που σε παρασύρει, μια διερώτηση πάνω στην αγωνία της κληρονομιάς, της υστεροφημίας και του ίδιου του νοήματος της ζωής.
Andrea Gatopoulos, Italy, USA, Canada, 2023, 90'
At a time when even the ends of the earth have been captured either on paper or terabytes, are there any unchartered territories left? When there is nearly nothing left to discover on the planet’s surface, how will humans find an outlet for their innate need to explore? Profound existential questions such as these emerge from Andrea Gatopoulos’ film, which at first glance seems like the portrait of David Rumsey, a near-obsessive map collector. Rumsey, apart from his tangible, paper collection, has also amassed another one; one that is digital, existing on the online platform “second life,” a space transcending its function as an archive, as he himself calls it a poem. Similarly, the film serves not only as a documentary about Rumsey, but also as a pretext for mapping out a fervent passion, an enticing fixation, a query on the anxiety surrounding notions such as heritage, legacy, as well as the meaning of life itself.