Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ, ΗΠΑ, 2022, 108'
Οι θεματικές, οι εικόνες και η πολιτισμική διάλεκτος της ταινίας Ο Μάγος του Οζ του Βίκτορ Φλέμινγκ εξακολουθούν να στοιχειώνουν τις καλλιτεχνικές και κινηματογραφικές δημιουργίες του Ντέιβιντ Λιντς – από την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, το The Alphabet, μέχρι την τελευταία του τηλεοπτική σειρά, το Twin Peaks: The Return. Χωρίς υπερβολή, θα μπορούσαμε να πούμε πως κανένας σκηνοθέτης δεν αντλεί έμπνευση με τόση συνέπεια –συνειδητά ή ασύνειδα– από ένα και μόνο έργο. Έχει εγκλωβιστεί ο Ντέιβιντ Λιντς στον κόσμο του Οζ; Και, αν ναι, μπορούμε να εκτιμήσουμε διαφορετικά το σύνολο της φιλμογραφίας του Λιντς παρατηρώντας πιο προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο διασταυρώνεται και επικοινωνεί με τον Μάγο του Οζ; Αντίστοιχα, τι έχουν να μας πουν το Mulholland Drive, η Χαμένη Λεωφόρος ή ο Άνθρωπος Ελέφαντας για τη διαχρονικότητα της αγαπημένης χριστουγεννιάτικης ταινίας της Αμερικής; Μια προσεγμένη και συναρπαστική διερεύνηση της πνευματικότητας που συνοδεύει το σινεμά του δημιουργού, φτιαγμένη από έναν οραματιστή ντοκιμαντερίστα και απαράμιλλο γνώστη και λάτρη της τέχνης του σινεμά.
Alexandre O. Philippe, USA, 2022, 108'
The themes, images, and cultural vernacular of Victor Fleming’s The Wizard of Oz continue to haunt David Lynch’s art and filmography – from his very first short, The Alphabet, to his latest series, Twin Peaks: The Return. Arguably, no filmmaker has so consistently drawn inspiration – consciously or unconsciously – from a single work. Is David Lynch trapped in the land of Oz? If so, can we derive a new appreciation for Lynch’s body of work from taking a closer look at how it intersects and communicates with The Wizard of Oz? In turn, do Mulholland Drive, Lost Highway, or The Elephant Man have something to say about the enduring resonance of America’s most beloved holiday movie? A meticulous yet fascinating exploration of auteurism, made by a visionary documentary maker and a profound lover of the cinematic craft.