Γκάι Νταβίντι, Δανία, Ισραήλ, Φινλανδία, Ισλανδία, 2022, 100'
Ο πόλεμος είναι μια υπόθεση που χρειάζεται αφηγητές. Μια καλή ιστορία είναι κρίσιμη για τη νομιμοποίηση της χρήσης των όπλων. Γι' αυτό και κάθε στρατός χρειάζεται δυναμικές στρατηγικές προώθησης των επιχειρήσεων – και ως προς αυτό, το κράτος του Ισραήλ αποτελεί περίτρανο παράδειγμα. Συνεχίζει να γιγαντώνεται, να διατηρεί τα κατεχόμενα εδάφη του, να εποικίζει επιτυχώς, ενώ γίνεται όλο και πιο δυνατό και αποδεκτό στη διεθνή κοινότητα. Η ιστορία του κατατρεγμένου έθνους και του «περιούσιου λαού» είναι βασικοί πυλώνες της πολιτικής δημοσίων σχέσεων της χώρας. Ωστόσο, προτού παρουσιαστεί αυτή η ιστορία στον κόσμο, πλασάρεται (ή μήπως δοκιμάζεται;) στη νεότερη γενιά. Όσο προχωρά η διαφθορά των ηθών που συνδέεται με το απαρτχάιντ, τόσο πιο επικίνδυνη φαίνεται η λιποταξία... Αυτή είναι η ιστορία των παιδιών που αντιστάθηκαν στην υποχρεωτική στράτευση, αλλά τελικά συνθηκολόγησαν. Οι ιστορίες τους δεν ειπώθηκαν ποτέ, αφού έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Χτίζοντας μια αφήγηση βασισμένη στα ανατριχιαστικά τους ημερολόγια, η ταινία αποτυπώνει την εσωτερική τους σύγκρουση. Το αποτέλεσμα είναι ένα κράμα αυθεντικών φωτογραφιών από τον στρατό, αποσπάσματα κομβικών στιγμών από την παιδική τους ηλικία ως τη στρατολόγηση, αλλά και οικογενειακά βίντεο των χαμένων στρατιωτών, οι φωνές των οποίων αποσιωπήθηκαν, καθώς αντιμετωπίστηκαν ως εθνική απειλή.
Guy Davidi, Denmark, Israel, Finland, Iceland, 2022, 100'
Making war is a storyteller’s job. A good story is crucial to legitimizing the use of military force. That’s why militaries need strong promotion and Israel is a model country in promoting its military ventures. We’ve successfully colonized, occupied and overgrown, and only got stronger and more accepted amongst the nations. Our history as persecuted Jews, and our enlightened democracy are both in use in our solid PR kit. But before pitching our story to the world, we need to pitch it to our children. As moral corruption linked with apartheid thrives, avoiding military service becomes a threat. For some children we’ll offer benefits, for most we’ll sell fictitious promises. Every child is screened to serve with bearable pressure and an adjusted amount of exposure to violence. This is the story of children who resisted being enlisted but were capitulated. Their stories were never told as they died during their service. Through a narration based on their haunting diaries, the film depicts their inner turmoil. It interweaves first-hand military images, key moments from childhood until enlistment, and home videos of the deceased soldiers whose stories are silenced and seen as a national threat.