Ρουθ Μπέκερμαν, Αυστρία, 2022, 101΄
Παρακολουθούμε μια οντισιόν για άντρες μεταξύ 16 και 99 ετών. Δεν υπάρχουν σκηνικά αντικείμενα ή μακιγιάζ, το ζητούμενο είναι ο απλός αυτοσχεδιασμός. Το μόνο προαπαιτούμενο είναι η προθυμία των υποψηφίων να συνδεθούν με το θέμα και τη γλώσσα του κειμένου. Πρόκειται για μεγάλη πρόκληση, μιας που το συγκεκριμένο έργο είναι το σκανδαλώδες μυθιστόρημα που εκδόθηκε ανώνυμα το 1906, με τίτλο Γιοζεφίνε Μουτσενμπάκερ ή Η ζωή μιας πόρνης από τη Βιέννη, όπως την εξιστορεί η ίδια, το οποίο μέχρι σήμερα, όπως επιβεβαιώνει η ταινία, εξακολουθεί να βρίσκεται στον πυρήνα ένθερμων και αμφιλεγόμενων συζητήσεων σχετικά με την ερωτική επιθυμία. Αυτό που κάποιοι θεωρούν πορνογραφία διεθνών προδιαγραφών, γι’ άλλους είναι μια κακοποιητική απεικόνιση της παιδικής σεξουαλικότητας. Ένα κινηματογραφικό πείραμα που ισορροπεί μεταξύ της φαντασίας και μίας ταυτότητας που ούτε αναιρεί ούτε επικαλείται το κεντρικό της θέμα-ταμπού. Έχει λοιπόν πολλά να μας πει, τόσο για το #Me όσο και για το #MeToo.
Ruth Beckermann, Austria, 2022, 101΄
An audition for men aged between 16 and 99. There are no props nor make-up, just pure improvisation. All that is required is the willingness to engage openly with the topic and language of the words on the page. No small challenge, since the text in question is the scandalous novel published anonymously in 1906 Josefine Mutzenbacher, or the Life Story of a Viennese Whore, as Told by Herself which, as this film confirms, continues to be the subject of passionate and controversial discussions about desire, even today. What might be world-class pornographic literature for some is seen by others as an abusive depiction of child sexuality. A cinematic experiment poised between imagination and identity that neither negates nor invokes its central taboo. For this reason, it tells us a lot, not least about “#Me” as well as #MeToo.