H Χειμερία νάρκη του σημαντικού Τούρκου σκηνοθέτη Νουρί Μπιλγκέ Τσεϋλάν, που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο της FIPRESCI στο περσινόΦεστιβάλ Καννών, και αποτελεί την επίσημη πρόταση της Τουρκίας για τοΌσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, θα προβάλλεται από τις 5 Φεβρουαρίου 2015 στους κινηματογράφους Άστυ, Πτι Παλαί και Ολύμπιον (Θεσσαλονίκη), σε διανομή ΑΜΑ Films.
POSITIONING
Ο Αϊντίν είναι ένας συνταξιούχοςηθοποιός που έχει ανοίξει δικό του ξενοδοχείο σε ένα χωριό της Καππαδοκίας, στην κεντρική Ανατολία. Πάμπλουτος, δεν έχει επαφή καθόλου με την πραγματική ζωή και τις δυσκολίες των ανθρώπων γύρω του, καθώς είναι κλεισμένος στους τέσσερις τοίχους του ξενοδοχείου του και οι μόνοι άνθρωποι τους οποίους συναναστρέφεται είναι η γυναίκα του και η αδελφή του, που υποφέρει από το πρόσφατο διαζύγιό της.
ΣΥΝΟΨΗ
Ο Αϊντίν, πρώην ηθοποιός, λειτουργεί ένα μικρό ξενοδοχείο στην κεντρική Ανατολία με τη νεαρή γυναίκα του, Νιχάλ, με την οποία έχει μια θυελλώδη σχέση, και με την αδελφή του, Νετζλά, η οποία υποφέρει λόγω του πρόσφατου διαζυγίου της. Τον χειμώνα, καθώς το χιόνι αρχίζει να πέφτει, το ξενοδοχείο γίνεται καταφύγιο, αλλά κι ένα αναπόδραστο μέρος που οξύνει τις μεταξύ τους έριδες.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η ταινία τοποθετείται στο ορεινό τοπίο της Καππαδοκίας, στην Κεντρική Ανατολία, όπου ένας δημοφιλής άνθρωπος της περιοχής, ο πρώην ηθοποιός Αϊντίν, διαθέτει το δικό του μικρό ξενοδοχείο «χωμένο» στην πλαγιά του λόφου. Τώρα είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι εκτός σεζόν. Ο Αϊντίν διαχειρίζεται την επιχείρησή του μαζί με τη σύζυγό του Νιχάλ, γράφει μια στήλη για την τοπική εφημερίδα, και επεξεργάζεται την ιδέα να μεταφέρει ένα βιβλίο του στο τουρκικό θέατρο.
Έχει επίσης κληρονομήσει όλες τις τοπικές επιχειρήσεις και ιδιοκτησίες του πατέρα του, το νοίκι των οποίων έχει αναλάβει να συλλέγει ο ατζέντης του. Όταν ένα ντόπιο αγόρι, αγανακτισμένο από την ταπείνωση που έχει υποστεί ο πατέρας του από τον ατζέντη του Αϊντίν, αποφασίζει να ρίξει μια πέτρα στο τζιπ του πρώην ηθοποιού, ο ατζέντης τον οδηγεί κατευθείαν σε αυτό. Όμως ο Αϊντίν τον απαλλάσσει από κάθε ευθύνη ή συμμετοχή αυτού που έγινε.
Καθώς η ταινία εξελίσσεται, η κουκούλα του αυτάρεσκου και δυνατού άντρα με την οποία έχει «ντυθεί» ο Αϊντίν σταδιακά υποχωρεί. Σε μια σειρά από εξαιρετικές στημένες σκηνές, η ταινία εμβαθύνει στον ψυχισμό του Αϊντίν και στις αλληλεπιδράσεις του με την σύζυγό του, την χωρισμένη αδελφή του και την οικογένεια του αγοριού που πέταξε την πέτρα.
Ο Αϊντίν έρχεται σταδιακά αντιμέτωπος, πρόσωπο με πρόσωπο, με αυτό που πραγματικά είναι.